"În căutarea Cititorilor Celebri" - campanie de promovare a lecturii

Un sondaj realizat la începutul anului 2009 arăta faptul că, în România, se citeşte, în medie, o carte de om pe an. Rezultatul cercetării trimitea ţara noastră undeva la coada Europei, în proximitatea Bulgariei. Deşi criza economică nu pare să fi afectat vânzarea de carte, interesul românilor pentru practica lecturii este unul extrem de scăzut.

În acest context, organizatorii campaniei "În căutarea Cititorilor Celebri" declară: "Nu ne-am propus să transformăm România într-o cetate a cititorilor. Asemenea transformări nu vor fi posibile, probabil, niciodată, iar dacă numărul celor pasionaţi de lectură va creşte considerabil, atunci acest lucru se poate întâmpla doar în timp şi prin eforturi personale susţinute de politici instituţionale. Totuşi, dacă vom reuşi, prin această campanie de promovare a lecturii să creştem nivelul lecturii de la "una pe an" la două pe an, atunci vom fi reuşit foarte mult...Pentru că lectura te poate scoate din anonimat, deoarece cărţile îşi transfermă farmecul asupra celor care le parcurg iar plăcerea de a citi poate aduce celebritate".

"În căutarea Cititorilor Celebri" este o campanie de promovare a lecturii în rândul tinerilor şi adolescenţilor, iniţiată de Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, în parteneriat cu Librăriile Cărtureşti, Librăria Humanitas Online şi Asociaţia Ginger Group. Mai multe detalii se găsesc la: http://cititoricelebri.ro


sursa: tvr.ro/cultura/

http://www.tvr.ro/articol.php?id=74071&c=99

Un comentariu: